Używamy plików cookie.
Więcej informacji znajdziesz tu:
Polityka Prywatności
Jak wyłączyć cookies?
Accept
Wiadomości Nowy SączWiadomości Nowy Sącz
  • Biznes
  • Polityka
  • Ludzie
  • Zdrowie i sport
  • Technika i nauka
  • Praca
Reading: GDDKiA: wyczekiwany odcinek S7
Share
Aa
Wiadomości Nowy SączWiadomości Nowy Sącz
Aa
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wiadomości Nowy Sącz > Blog > Biznes > GDDKiA: wyczekiwany odcinek S7
Biznes

GDDKiA: wyczekiwany odcinek S7

Wiadomości Nowy Sącz
Last updated: 2024/08/26 at 12:31 PM
Wiadomości Nowy Sącz
Share
4 Min Read
SHARE

GDDKiA otworzyła nowy odcinek S7 o długości ponad 5 kilometrów między Miechowem a Szczepanowicami, który połączył już istniejące odcinki Moczydło – Miechów i Szczepanowice – Widoma. Dzięki temu kierowcy na północy od Krakowa mają teraz do dyspozycji blisko 260 km nieprzerwanej drogi ekspresowej do Warszawy, rozpoczynając podróż od Widomej.

Nowa obwodnica wschodnia Miechowa

Droga S7 Miechów – Szczepanowice została wybudowana w celu omijania miasta od wschodu. Na jej trasie znajduje się pięć wiaduktów, zbiorniki retencyjne i przejścia dla zwierząt. Przygotowanie tej trasy, biegnącej przez urozmaicone tereny Wyżyny Miechowskiej, wymagało wykopania prawie 600 tysięcy m3 ziemi.

Droga S7 łączy obecnie dwa istniejące odcinki: północny od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego oraz południowy w kierunku węzła Widoma. Trasa została poprowadzona nowym śladem na wschód od dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7. „Stara siódemka” to dawny trakt krakowski wytyczony w 1819 r., a więc poprzednik GDDKiA.

Budowa S7

Decyzja środowiskowa dla całej inwestycji związanej z budową S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa została uzyskana przez GDDKiA w styczniu 2015 r. Inwestycję podzielono na trzy odcinki.

Trasy kolejowe prowadzące z Moczydła do Szczepanowic (24 km), z Szczepanowic do Widomy (13,1 km) oraz z Widomy do Krakowa Nowa Huta (18,3 km) były granicami poszczególnych odcinków. Dzięki węzłom umożliwiającym przejazd na dotychczasową DK7, ruch tranzytowy był ułatwiony w przypadku przesunięcia w czasie realizacji poszczególnych odcinków.

Decyzja dotycząca trasy Miechów – Szczepanowice spotkała się z protestami i odwołaniami, co spowodowało wstrzymanie całej inwestycji. W odpowiedzi GDDKiA podzieliła tę trasę na dwa fragmenty: Moczydło – Miechów i Miechów – Szczepanowice, aby rozpatrywać odwołania dotyczące tylko konkretnego odcinka.

Dzięki podjęciu decyzji o podziale inwestycji na dwie części, GDDKiA mogła rozpocząć budowę S7 od granicy województw do węzła Miechów w lipcu 2020 r. Budowa trasy wymagała budowy wielu obiektów, m.in. 400-metrowej estakady, co znacznie wydłużyło czas trwania inwestycji. Cały kontrakt został zrealizowany w ciągu trzech lat, co oznacza, że gdyby GDDKiA nie podjęła tej decyzji, trasa z Moczydła do Szczepanowic byłaby gotowa najwcześniej w 2026 r.

Grupa Fabe Polska i Sp Sine Midas Stroy była odpowiedzialna za budowę odcinka.

S7 stale rośnie w długości zgodnie z planem GDDKiA

Planowane jest, że droga S7 osiągnie długość około 750 km, stając się jedną z najdłuższych tras szybkiego ruchu w Polsce, zaraz po S8. Jest to także część europejskiej drogi E77, łączącej porty trójmiejskie ze Słowacją i Węgrami. Na południe od Polski trasa przebiega przez Rużomberk i Zwoleń do Budapesztu, odgrywając istotną rolę w komunikacji między tymi trzema państwami Europy Środkowej.

Planowane są prace budowlane w okolicy Warszawy (Płońsk – Kiełpin) i Krakowa (Widoma – Nowa Huta). GDDKiA jest bliska podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego dla Kiełpin – Warszawa, oraz pracuje nad wariantami przebiegu drogi dla odcinka Kraków – Myślenice.

Nowa trasa będzie łączyć Trójmiasto, Warszawę i Kraków, umożliwiając szybki dostęp do popularnych miejsc turystycznych takich jak nadbałtyckie plaże, północne jeziora i pasma Karpat. Dzięki S7 podróż z Krakowa do Gdańska zajmie mniej niż 6 godzin.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

You Might Also Like

Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity

PKP Intercity: w 2025 roku 38 nowych lokomotyw i 119 wagonów

MI: Pierwszy odcinek sądeczanki oddany do ruchu (komunikat)

MI: Szybciej z Krakowa do Gdowa w ramach projektu Podłęże andndash; Piekiełko (komunikat)

Konferencja `TriLand andndash; Transgraniczne Centrum Transformacji` za nami

TAGGED: droga ekspresowa, GDDKiA, kraków, Miechów, Moczydło, odcinek, S7, Szczepanowice, Warszawa, Widoma

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Wiadomości Nowy Sącz 26 sierpnia 2024
Share this Article
Facebook Twitter Copy Link Print
Share
Previous Article Strykowo z obwodnicą
Next Article MI: S7 Miechów – Szczepanowice oddana do ruchu (komunikat)

Pozostań z nami w kontakcie

1 Followers Like
1 Followers Follow
1 Followers Pin
1 Followers Follow
1 Subscribers Subscribe
1 Followers Follow

Ostatnie artykuły

MRiRW: Pryszczyca na Węgrzech andndash; aktualizacja informacji (komunikat)
Polityka 12 marca 2025
Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity
Biznes 27 lutego 2025
PKP Intercity: w 2025 roku 38 nowych lokomotyw i 119 wagonów
Biznes 7 lutego 2025
MI: Pierwszy odcinek sądeczanki oddany do ruchu (komunikat)
Biznes 26 stycznia 2025
MI: Szybciej z Krakowa do Gdowa w ramach projektu Podłęże andndash; Piekiełko (komunikat)
Biznes 18 stycznia 2025

NOWY SĄCZ WIADOMOŚCI

Informacje lokalne: Warszawa, Mińsk Mazowiecki, Otwock, Piaseczno, Grodzisk Mazowiecki, Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Pruszków, Wołomin, Radzymin

WYDAWCA

ZP20 Piotr Markowski

Al. Komisji Edukacji Narodowej 36 / 112B
02-797 Warszawa

+48 733 644 002   |   office@zp20.pl

MRiRW: Pryszczyca na Węgrzech andndash; aktualizacja informacji (komunikat)
Polityka
Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity
Biznes
PKP Intercity: w 2025 roku 38 nowych lokomotyw i 119 wagonów
Biznes
MI: Pierwszy odcinek sądeczanki oddany do ruchu (komunikat)
Biznes

Kategorie tematyczne

  • Biznes
  • Polityka
  • Ludzie
  • Zdrowie i sport
  • Technika i nauka
  • Praca

Informacje prawne

  • Obowiązek informacyjny RODO
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin Serwisu
Wiadomości Nowy SączWiadomości Nowy Sącz
Follow US

© 2022 Nowy Sącz Wiadomości. ZP20 Piotr Markowski

A może się zapiszesz?

Zapisz się do naszej subskrypcji by nie pominąć żadnego news!

Brak spamu. Wypisujesz się kiedy chcesz!

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?